De Europese voetbalmarkt verdient enorm veel aan Europees voetbal en dan met name in de Champions League. Uit een onderzoek van GoEuro naar het effect van de UEFA Champions League op de hotel- en transportbranche voor de steden waar de deelnemende teams vandaan komen. Daaruit is gebleken dat tijdens de Champions League de genoemde branches een enorme toevlucht kende.Als voorbeeld nemen we de hotelbranche, die het normaal vooral van grote evenementen of beurzen moet hebben, kende een enorme vraagtoename tijdens de duels in de Champions League. Daarom wilden GoEuro en Onefootball ook graag een onderzoek doen naar hoe de gemeenten hier gebruik van maken om de stad te promoten.Het onderzoek richt zich met name op de kosten van het verblijf en het transport, zonder de ticketprijzen. De kosten die een toerist maakt zijn samen berekend met de door GoEuro’s berekende bierprijs- en verblijfsindex. Daaruit is een bedrag gekomen dat de steden kunnen verdienen aan hun gasten.Voor de halve finalisten van het miljoenenbal, FC Barcelona, Bayern München en Juventus leverde dit voor de steden € 5.637.000 op. Bij Real Madrid lag dit bedrag wat lager omdat zij in de kwartfinale tegen stadsgenoot Atletico Madrid speelde. Dat zorgde voor minder hotel en reiskosten voor de bezoekers waardoor er minder winst voor de stad was. Naar schatting scheelde dit Madrid zo'n 1,7 miljoen euro.De finale van de Champions League wordt op 6 juni gespeeld in Berlijn. Die finale kan de hoofdstad van Duitsland eveneens een enorm bedrag opleveren. De opbrengsten voor de totale Europese transport en toerisme industrie kunnen zelfs oplopen tot 36 miljoen euro. Voor Berlijn zelf kan dit bedrag ongeveer 16 miljoen euro worden.