Red Bull Racing heeft flink gesleuteld aan de RB21 van Max Verstappen. In aanloop naar de Grand Prix van Bahrein is er bij de viervoudig wereldkampioen vooral gefocust op de remmen. Andere teams hebben eveneens werk aan de winkel gehad.
Verstappen klaagde veel over de remmen tijdens de kwalificatie. Red Bull heeft de IR-sensor van de rem rechtsvoor vervangen evenals het afkoelingsmateriaal van het remblok linksachter. Bij alle vier remmen is het wrijvingsmateriaal eveneens vervangen. Daar komen nog de nodige wijzigingen aan de parameters bij. McLaren heeft bij Lando Norris een O-ring vervangen in de versnellingsbak.
Red Bull Racing sleutelt aan RB21
Het vervangen van bovenstaande onderdelen is gedaan met goedkeuring van de technische afdeling van de FIA, onder leiding van Jo Bauer, zoals beschreven in artikel 40.3 van de sportief reglementen. Helmut Marko stelde in gesprek met Sky Sports al dat Red Bull Racing naar de FIA zou stappen om toestemming te vragen voor het sleutelwerk. "Max was niet tevreden. In Q2 én in Q3 had hij enorme remproblemen. Dat kon je ook zien in de data. Tot nu toe hebben we er nog géén verklaring voor. We moeten eerst de oorzaak van het remprobleem uitzoeken. Daarna moeten we met de FIA overleggen, om te kijken of we de remblokken mogen aanpassen, bijslijpen of vervangen."
Lees ook: Verstappen ziet FIA meeluisteren en weigert Duitse journalist antwoord te geven
Verstappen was zelf na afloop voor de camera van Viaplay ook kritisch over de RB21. "Het is gewoon zo slecht. We zijn gewoon te langzaam. Geen balans in de auto, eigenlijk gewoon slechte balans in de auto. Ik kon niet remmen, niet insturen, de auto draaide niet en er was geen tractie. Heel lastig. Dat is het hele weekend al zo. We hebben de auto omgegooid van links naar rechts, maar niks werkt. Voor morgen is er ook geen balans, dus het is allemaal heel lastig op dit moment, op dit circuit. Je hebt geen gevoel. Als je op de pedalen trapt, is het alsof je tegen de muur aan trapt."